Abstrakt:
Předmětem této závěrečné práce ,,Možnosti hodnocení strukturních heterogenit svarových spojů" vyhotovené v rámci magisterského studia oboru Silniční vozidla je seznámení se svarovými heterogenitami, které jsou zapříčiněny teplem vneseným při svařování. Diplomová práce je členěná do dvou fází. V první teoretické části byly popsány heterogenity, které jsou způsobeny nedodržením technologické kázně, dále jsou stručně popsány jednotlivé zkoušky, kdy se zjišťují vady, poté vliv prvků na svar a mechanismy, které mají za následek změnu pevnosti. Dále je popsána technologie bodového svaru, protože patří k nejrozšířenějším způsobům spojování částí karoserií v automobilovém průmyslu. V praktické části této diplomové práce jsou stručně rozebrány způsoby určování pevnostních rozdílů v tepelně ovlivněných oblastech vznikajících jako důsledek procesu svařování. Aby byly splněné požadavky na dokonalý svar bez vad a zatěžovaná prostým tahem byla kritická oblast experimentálně simulovaná. Cílem této práce je určení trendu zpevnění resp. odpevnění materiálu s návazností na dimenzování svarových spojů.