Studijní obor:Dopravní infrastruktura: Elektrotechnická zařízení v dopravě
Abstrakt:
Cílem této bakalářské práce je vyhodnocení energetické spotřeby elektrokola v různých režimech jízdy a za různých počátečních podmínek v proměnném i konstantním jízdním terénu. Pro dosažení správných hodnot je v práci pojednáno o návrhu měřících snímačů včetně záznamového zařízení a jejich optimalizace. V úvodu se práce zabývá historickým vývojem elektrokol, které sahají do konce devatenáctého století, kde si postupně vynálezci nechávali patentovat svůj vynález originálního elektrokola. Nabídka byla velice rozmanitá, ale až vývoj postupně ukázal správnou cestu. Další část práce je zaměřena na alternativy řešení pohonů a akumulačních zdrojů jízdních kol. Za předpokladu stále se zvyšující spotřeby elektrické energie, může být práce použita, jako částečná opora pro inovaci elektrických rozvodných sítí. Akumulátor lze s inteligentní nabíječkou využít i jako malou vyrovnávací elektrárnu. Podobný trend se více rozvíjí v odvětví elektromobilů, kde se jedná o několikanásobně větší výkony. V závěru práce uvádím výsledky zkušebních testů a z nich vycházející optimální provozní podmínky pro maximální dojezd v různém terénu.