Studijní obor:Dopravní management, marketing a logistika
Abstrakt:
Tématem diplomové práce je koncepce nabídky smluvních cen Českých drah v nákladní dopravě. Jejím cílem bylo zhodnotit současnou akviziční činnost Českých drah v nákladní dopravě, popsat proces poskytnutí smluvní ceny a navrhnout jejich koncepci. Zabývám se v ní přístupy k tvorbě cen a faktory ovlivňujícími výši ceny, kterými jsou
zákazníkem vnímaná hodnota služby, vlastní náklady a cena konkurence. Pozornost je věnována i nabídkovým cenám, tarifům a ve vnitrostátní přepravě zboží nejčastěji používanému Tarifu pro přepravu vozových zásilek. Pravidla, kterými se při uzavření smluvního vztahu obchodní manažer řídí, jsou uvedena v další části. V závěru se zabývám dalším možným vývojem smluvních cen a zamýšlím se nad možnostmi změn nejen tohoto
systému, ale všech ostatních prvků marketingového mixu nákladní přepravy Českých drah.