dc.contributor.advisor |
Vališová, Alena |
cze |
dc.contributor.author |
Marková, Aneta |
|
dc.date.accessioned |
2012-10-13T09:04:35Z |
|
dc.date.available |
2012-10-13T09:04:35Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/48614 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u vychovatelů, kteří jsou zaměstnáni v zařízení ústavní péče, konkrétně se jedná o Diagnostický ústav, středisko výchovné péče, základní školu a školní jídelnu v Hradci Králové. Vychovatelé jsou denně vystavováni mnohým nepředvídatelným situacím a velmi často se mění kolektiv klientů, proto se vychovatelé mohou setkávat s pocity marnosti a zbytečnosti ve svém zaměstnání. Tato práce si klade za cíl zjistit, zda se u vychovatelů již vyskytl syndrom vyhoření nebo toto riziko hrozí a doporučit možnosti řešení. Kvalitativní výzkum podává nástin skutečností a problémů, se kterými se vychovatelé nejvíce potýkají a hodnotí podle standardizovaného dotazníku míru syndromu vyhoření. |
cze |
dc.format |
78 s. |
cze |
dc.format.extent |
1207480 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 29.6.2013 |
cze |
dc.subject |
ústavní výchova |
cze |
dc.subject |
diagnostický ústav |
cze |
dc.subject |
vychovatelé |
cze |
dc.subject |
syndrom vyhoření |
cze |
dc.subject |
institutional education |
eng |
dc.subject |
diagnostic institute |
eng |
dc.subject |
educators |
eng |
dc.subject |
burnout syndrome |
eng |
dc.title |
Problematika syndromu vyhoření u vychovatelů v ústavní péči |
cze |
dc.title.alternative |
Problems of burnout for educators in institutional care |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Rýdl, Karel |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with the problem of burnout syndrome among educators employed in an institutional education facility, namely in the Diagnostic Institute, Educational Care Centre, Primary School and School Lunchroom in Hradec Králové. Educators have to face many unforeseeable situations every day and the collective of their clients changes very often and hence the educators may encounter feelings of futility and uselessness in their employment. The aim of this thesis is to find out whether educators have experienced the burnout syndrome or whether this risk is imminent and to recommend possible solutions. Quality research presents an outline of facts and problems most frequently encountered by educators and it assesses the level of burnout syndrome on the basis of a standardized questionnaire. |
eng |
dc.description.department |
Katedra věd o výchově |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Resocializační pedagogika |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27399 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
15845 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |