Cílem této práce je poskytnout základní přehled o specifikách komunikace na internetových sociálních sítích a shrnout některé dosavadní poznatky z kyberpsychologie. Sekundárním cílem je zjistit platnost vybraných jevů na konkrétní sociální síti a ukázat na jejich různé podoby. První kapitola teoretické části se zabývá terminologií z oblasti virtuální reality a základními rysy internetové komunikace, mimo jiné i v rámci různých internetových prostředí. Druhá kapitola přináší obecný vhled do tématu sociální sítí, z nichž zmiňuje ty nejznámější jak v České republice, tak ve světě. Stěžejními jsou třetí a čtvrtá kapitola, které se věnují známým jevům a konceptům, týkajícím se identity a virtuálních vztahů z hlediska psychologie a kyberpsychologie. V praktické části je kvalitativně zkoumán výskyt vybraných jevů v prostředí komunitního serveru Najdise a komparován s koncepty z teoretické části. Konkrétně se jedná o témata jako flaming, self disclosure, intergenerační rozdíly a zážitek virtuální komunity jako prostředek k sebeuvědomění jedince.