Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Gregora, Stanislav
dc.contributor.author Mašek, Zdeněk
dc.date.accessioned 2012-07-15T18:52:43Z
dc.date.available 2012-07-15T18:52:43Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/45452
dc.description.abstract Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere ohled na konkrétní jízdní cyklus a na požadavky vycházející z praktické implementace algoritmu na vozidle. Analýzy jsou založeny na simulacích provedených na vytvořeném modelu spalovacího motoru zatěžovaného el. generátorem typu PMSG. Práce si neklade za cíl vytvořit systém řízení hybridního pohonu jako celku, zabývá pouze řízením spalovacího motoru, který je zatěžován el. generátorem. cze
dc.format 160 s. + příloha (49 s.) cze
dc.format.extent 4559285 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject hybridní vozidla cze
dc.subject hybridní pohony cze
dc.subject spalovací motory cze
dc.subject vznětové motory cze
dc.subject spotřeba paliva cze
dc.subject emise cze
dc.subject generátory cze
dc.subject PMSG cze
dc.subject vektorové řízení cze
dc.subject optimalizace cze
dc.subject strategie řízení cze
dc.subject zatěžovací charakteristika cze
dc.subject optimální trajektorie cze
dc.subject hybrid vehicles eng
dc.subject hybrid drivetrain eng
dc.subject combustion engines eng
dc.subject diesel engines eng
dc.subject fuel consumption eng
dc.subject emissions eng
dc.subject generator eng
dc.subject vector control eng
dc.subject optimization eng
dc.subject control strategy eng
dc.subject load curve eng
dc.subject optimal trajectory eng
dc.title Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla cze
dc.title.alternative Control strategy optimalization of combustion engine in hybrid electric vehicle eng
dc.type disertační práce cze
dc.contributor.referee Strádal, Oktavián
dc.contributor.referee Chyský, Jan
dc.date.accepted 2012 cze
dc.description.abstract-translated A main goal of dissertation is to propose a methodology for optimal control of diesel engine in hybrid vehicle drivetrain. An extensive analysis of combustion engine operation in order to achieve the lowest fuel consumption are done. Two optimization methods are compared. The first one is based on static fuel consumption map of engine, the second one is such optimization that keep in mind engine dynamic operation during a road cycle and accounts for implementation in real control system. Analysis are based on simulations. Models of combustion engine, synchronous permanent magnet generator and inverter are created for this purpose. Thesis doesn?t deal with control strategy of the whole hybrid drivetrain, it deals only with control of combustion engine which is loaded with electric generator. eng
dc.description.department Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě cze
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky a infrastruktura cze
dc.thesis.degree-name Ph.D. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D27618 cze
dc.thesis.degree-program Technika a technologie v dopravě a spojích cze
dc.description.defence Prezentace dizertační práce. Přečtení posudků a reakcena připomínky oponentů. Rozprava. Tajné hlasování. Vyhlášení výsledku. cze
dc.identifier.stag 18685 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet