Abstract:
Soudobá společnost se často označuje jako „znalostní“ nebo „informační“.
Do rozhodování manažerů vnáší pozitiva i negativa. Manažeři mají možnost rychle si
opatřit velké množství informací s nízkými náklady. Na druhou stranu však velké
množství informací může znemožnit efektivní rozhodování. Pro manažery je podstatné
využít při rozhodování správné informace a dojít k rozhodnutí včas, k čemuž musí
disponovat příslušnými znalostmi.
Význam sdílení a používání znalostí vzrůstá v tzv. krizových situacích, které se stále
častěji objevují v souvislosti s existencí nových hrozeb (přírodního, technického i
lidského původu), a v nichž se manažeři musí rychle rozhodovat. Cílem příspěvku je zdůraznit význam znalostí při rozhodování v krizovém režimu, identifikovat principy práce s nimi a formulovat zásady pro zvýšení efektivity jejich využívání v rozhodovacích procesech krizových manažerů.