Hlavním cílem studie je zachytit odraz autority rodiče v chování dítěte. Zaměřovat se budu na uplatňování rodičovské autority v rodině, následně jak je tato autorita vnímána samotným dítětem a jak ovlivňuje rodičovská autorita chování dítěte ve skupině vrstevníků v MŠ Lipoltice. Samotná práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části jsem se zabývala rodičovskou autoritou a jednotlivými výchovnými styly rodičů. Nejprve jsem definovala autoritu jako takovou a její kritéria pro členění a typologii. Výchovné styly, postoje rodičů a uplatňování rodičovské autority mají velký vliv na utváření chování dětí. V práci se zabývám jednotlivými výchovnými styly, jejich členění, jak se utvářejí a následně i jaké mají důsledky. V poslední kapitole jsem definovala osobnost předškoláka, jeho socializaci a vztah předškoláka k autoritám. Praktická část je koncipována jako šetření, které se skládá se z extenzivního i intenzivního výzkumného vzorku. Intenzivní výzkum lze rozdělit do 5 částí, které jsem aplikovala na 7 vybraných rodinách. Vzniklo 7 případových studií. V jednotlivých studiích jsem charakterizovala rodinnou anamnézu, výchovný postoj rodiče, vnímání pojmu autorita, pohled rodiče versus dítěte na autoritu v rodině. Následně proběhl extenzivní výzkum, který měl nejprve ověřit statistickou významnost odpovědí intenzivního vzorku a následně spolu s intenzivním vzorkem potvrdit stanovené výzkumné předpoklady.