Disertační práce je věnována problematice marketingové komunikace na internetu, především na webových stránkách, a to obecně jako systému a následně ve výrobních podnicích potravinářského průmyslu. V první části je podána charakteristika internetu, je diskutován jeho vliv na marketing a vysvětleny základy marketingové komunikace na internetu. Zejména jsou rozebírány některé aspekty fungování internetu jako je činnost vyhledávačů, různé způsoby přístupu na webové stránky nebo budování odkazů, vše s ohledem na marketingovou komunikaci. V další části je specifikován proces marketingové komunikace na internetu, od volby cílových skupin, přes stanovení cílů marketingové komunikace až po návrh způsobů marketingové komunikace na internetu a měření její účinnosti. V této části jsou také popsány komunikační prostředky používané v rámci internetové komunikace a požadavky na jejich provedení. Pro každý komunikační prostředek je doporučena nejvhodnější forma v rámci jednotlivých složek marketingového komunikačního mixu na internetu. Závěrečná část disertační práce je věnována hodnocení marketingové komunikace na webových stránkách vybraných výrobních firem potravinářského průmyslu a je navržen systém marketingové komunikace na webových stránkách pro tyto podniky s cílem zvýšit účinnost jejich marketingové komunikace.