Abstrakt:
Práce se zabývá problematikou mezioborové pracovní migrace. Rozebírá problematiku zaměstnanosti, nezaměstnanosti a celkového uplatnění jedince na trhu práce. Hlavní výzkumnou otázkou je nalezení motivace, která vede jedince ke změně původní pracovní profese. Empirický výzkum byl prováděn mezi zaměstnanci call centra nadnárodní telekomunikační firmy působící v České republice. Ukázalo se, že většina lidí je ke změně pracovního oboru různými způsoby donucena, dobrovolně si změnu profese vybírá minimální počet jedinců. Hlavním motivem se ukázalo být finanční ohodnocení s celkovým pracovním prostředím. Závěrem této práce je "teorii uspokojení", která tvrdí, že pokud jsou v pracovním procesu uspokojeny jedincovi potřeby, ten pak nemá důvod ke změně. Tyto potřeby má každý jednotlivec nastaveny různě (finanční ohodnocení, kariérní postup, atd.) a během životního cyklu se mění.