Abstract:
Teoreticko-analytická část této diplomové práce se podrobně zabývá společností Letiště Praha, a.s. a zaměřuje se zejména na činnosti související s procesem odbavení cestujících a letadel v rámci technického, obchodního odbavení letadel, tzv. handlingu. První část práce tedy v neposlední řadě zahrnuje nezbytný teoretický základ nutný pro uvedení do problematiky odbavení cestujících na letišti Praha Ruzyně. Z tohoto pohledu je část práce orientovaná také na organizační strukturu společnosti Letiště Praha, a.s. Praktická část analyzuje kritická místa v celém procesu odbavení cestujících, přičemž hlavním předmětem této části je zkoumání kvality jak z pohledu dopravce, tak i z pohledu zákazníka. Pro odhalení kritických míst z pohledu dopravce byla využita metoda SWOT, která poukazuje zejména na silné a slabé stránky celého systému. Dále v této práci využívám metod operačního výzkumu, zejména z oblasti teorie hromadné obsluhy, pro stanovení dodržení standardů nastavených Letištěm Praha, a.s. při odbavení na přepážkách check-in. Pro potřeby výpočtu je uveden příklad odbavení cestujících nízkonákladového dopravce. Pro zjištění vnímání procesu odbavení cestujícím, byl proveden kvalitativní průzkum pomocí dotazníků.