Studijní obor:Dopravní infrastruktura-Dopravní cesta
Abstrakt:
V první části této bakalářské práce je obecné seznámení s pojmem technické měření a obecně je řečeno, k čemu slouží. Jsou zde uvedeny metody měření ocelových konstrukcí a měřené veličiny. Tato část dále obsahuje obecný popis mostní konstrukce, kde probíhalo získání dat pro praktickou část práce. Druhá část práce obsahuje seznámení s moderními nedestruktivními diagnostickými metodami pro mostní konstrukce. Ke každé metodě je zde uveden princip jejího fungování. Třetí část je určena pro popis měření pomocí ultrazvukového tloušťkoměru TT 300 od firmy TIME Group Inc., kterým probíhalo získávání vstupních údajů, jeho popis, specifikace a princip měřící metody. Ve čtvrté části se zabývám vlastním cílem bakalářské práce, který spočíval ve stanovení úbytku koroze na mostní konstrukci Loučná II na traťovém úseku Moravany - Borohrádek v km 30,784. Měření bylo provedeno celkově na 50 kontrolních bodech. V dané části je specifikovaný použitý přístroj, jeho nastavení a měřené veličiny. Je zde také uveden skutečný stav mostní konstrukce v době měření. Hlavní těžiště práce je rozvinuto v kapitole 4.7 Naměřené údaje. Tato kapitola popisuje vlastní experimentální měření. Déle je ve čtvrté části zpracováno vyhodnocení naměřených dat a zatřídění k jednotlivým průřezům na konstrukci. V páté části jsou popsána kritická místa mostní konstrukce.