Taktová doprava

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Vonka, Jaroslav
dc.contributor.author Cempírek, Václav
dc.date.accessioned 2010-04-16T11:21:33Z
dc.date.available 2010-04-16T11:21:33Z
dc.date.issued 1998
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/35602
dc.description.abstract Na zkušenostech Německa lze souhrnně konstatovat, že taktová doprava působí pozitivně na image dráhy a také na vývoj počtu cestujících. Zvláště je třeba všimnout si dvou zásad. Za prvé dosáhnout obsluhy stanic aspoň jednou za hodinu. Lepší je půlhodinová obsluha, neboť vedle větší aktivity se lépe naplňuje systematika integrálního taktového jízdního řádu a proto je třeba méně investic do oblasti dopravní cesty. Také se už nemusí čekat na přípoje. Proti tomu ovšem stojí potřeba větších investic na vozidla a větší personální náklady. Kromě toho je třeba vyvarovat se prodloužení cestovních dob, které vzniká zajišťováním přípojů. Neboť velký počet přímých cestujících (ve frankfurtském dopravním sdružení 70% cestujících) by prodloužení cestovních dob neakceptoval a odváděl by k používání osobních automobilů. cze
dc.format p. 181-190 cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 5 (1999) eng
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject rail transport eng
dc.subject automobile transport eng
dc.subject Environment eng
dc.subject time keeping transport eng
dc.subject železniční doprava cze
dc.subject automobilová doprava cze
dc.subject Životní prostředí cze
dc.subject taktová doprava cze
dc.title Taktová doprava cze
dc.title.alternative Time keeping transport eng
dc.type Article eng
dc.description.abstract-translated On the base of Germany experiences we can in general state that the transport keeping the time influences positively the image of railways and the development of travellers number as well. There are two main principles that are to be taken into account: Firstlly it is the policy of reaching for the service of railway station at least once per hour. More convenient seems to be half an hour service, because it leads before greater attractivity to better fulfilling of integral time keeping system of time table, which evokes less need of investments to the transport infrastructure area. This also decreases the waiting time for connections. On the other side it evokes the need of greater investments on vehicles and staff expenses. It is also necessary beware the prolongation of the journey time caused by organising the connections. The great number of direct travellers (in the Franfurt Transport Association it is 70% of travellers) would not accept the time prolongation and it would lead to the personal cars usage. eng
dc.identifier.signature 47578-3
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet