Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Vonka, Jaroslav |
|
dc.contributor.author |
Cempírek, Václav |
|
dc.date.accessioned |
2010-04-16T11:21:33Z |
|
dc.date.available |
2010-04-16T11:21:33Z |
|
dc.date.issued |
1998 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/35602 |
|
dc.description.abstract |
Na zkušenostech Německa lze souhrnně konstatovat, že taktová doprava působí pozitivně na image dráhy a také na vývoj počtu cestujících. Zvláště je třeba všimnout si dvou zásad. Za prvé dosáhnout obsluhy stanic aspoň jednou za hodinu. Lepší je půlhodinová obsluha, neboť vedle větší aktivity se lépe naplňuje systematika integrálního taktového jízdního řádu a proto je třeba méně investic do oblasti dopravní cesty. Také se už nemusí čekat na přípoje. Proti tomu ovšem stojí potřeba větších investic na vozidla a větší personální náklady. Kromě toho je třeba vyvarovat se prodloužení cestovních dob, které vzniká zajišťováním přípojů. Neboť velký počet přímých cestujících (ve frankfurtském dopravním sdružení 70% cestujících) by prodloužení cestovních dob neakceptoval a odváděl by k používání osobních automobilů. |
cze |
dc.format |
p. 181-190 |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 5 (1999) |
eng |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
rail transport |
eng |
dc.subject |
automobile transport |
eng |
dc.subject |
Environment |
eng |
dc.subject |
time keeping transport |
eng |
dc.subject |
železniční doprava |
cze |
dc.subject |
automobilová doprava |
cze |
dc.subject |
Životní prostředí |
cze |
dc.subject |
taktová doprava |
cze |
dc.title |
Taktová doprava |
cze |
dc.title.alternative |
Time keeping transport |
eng |
dc.type |
Article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
On the base of Germany experiences we can in general state that the transport keeping the time influences positively the image of railways and the development of travellers number as well. There are two main principles that are to be taken into account:
Firstlly it is the policy of reaching for the service of railway station at least once per hour. More convenient seems to be half an hour service, because it leads before greater attractivity to better fulfilling of integral time keeping system of time table, which evokes less need of investments to the transport infrastructure area. This also decreases the waiting time for connections. On the other side it evokes the need of greater investments on vehicles and staff expenses. It is also necessary beware the prolongation of the journey time caused by organising the connections. The great number of direct travellers (in the
Franfurt Transport Association it is 70% of travellers) would not accept the time prolongation and it would lead to the personal cars usage. |
eng |
dc.identifier.signature |
47578-3 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|