Research on testing stand with synchronous motor with permanent magnets

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Černý, Ondřej
dc.contributor.author Doleček, Radovan
dc.date.accessioned 2009-12-10T07:36:09Z
dc.date.available 2009-12-10T07:36:09Z
dc.date.issued 2008
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.issn 1211-6610
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/35243
dc.description.abstract The paper deals with the description of research on the testing stand and actual configuration of testing stand last year. This stand was lent by Research Institute of Railway Rolling Stock to Transport Faculty Jan Perner, University of Pardubice. Department of Electrical Engineering, Drive Section has been dealing with research work in field of drive control since 2004. This control will be used at traction drive with traction synchronous motor with permanent magnets (PMSM) for application of rail transport and city local transport in particular. It is also used by Department of Transport Means to research of mechanical properties of contact between wheel and rail. At present these researches are proceeding concurrently. The main goal is a research in field of control of traction PMSM. Advantages of PMSM are known well. The torque from viewpoint of dimension and weigh of drive is the greatest advantage. This characteristic makes possible realization so-called direct drive (i.e. drive of axle or wheels without use of any gearbox) from viewpoint of vehicle construction. Direct drives with other motors (e.g. asynchronous motors) are not possible to place in vehicle because they have too big dimensions. Applications of simple direct drive of wheel simplify the whole construction of low-floor vehicle from mechanical point of view. This simplification of construction leads to time and financial savings from viewpoint of maintenance and other operating costs. eng
dc.format s. 5-11 cze
dc.format p. 5-11 eng
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.relation.ispartof Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 13 (2007) eng
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject synchronní motory cze
dc.subject permanentní magnety cze
dc.subject trakční pohony cze
dc.subject testovací standy cze
dc.title Research on testing stand with synchronous motor with permanent magnets eng
dc.title.alternative Výzkum na testovacím stendu se synchronním motorem s permanentními magnety cze
dc.type Article eng
dc.description.abstract-translated Článek popisuje výzkum na testovacím pracovišti se synchroním motorem s pernamentními magnety (SMPM) v průběhu posledního roku. Hlavní cílem Oddělení pohonů, Katedry elektroetechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě je výzkum řízení trakčního pohonu. K tomuto účelu se využívá testovací stand s SMPM. V článku je uvedneno aktuální uspořádání, konstrukce a složení testovacího standu se snímači včetně vyvíjeného měniče pro řízení pohonu. Výhody zvoleného pohonu jako menší objem, hmotnost a moment setrvačnosti, velká momentová přetižitelnost, vyšší účinnost, možnost přímého pohonu vedou k hlavnímu důvodu nasazení u trakčních pohonů. cze
dc.identifier.signature 47578-13
dc.peerreviewed yes eng
dc.publicationstatus published eng


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet