Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.author |
Černý, Ondřej |
|
dc.contributor.author |
Doleček, Radovan |
|
dc.date.accessioned |
2009-12-10T07:36:09Z |
|
dc.date.available |
2009-12-10T07:36:09Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.issn |
1211-6610 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/35243 |
|
dc.description.abstract |
The paper deals with the description of research on the testing stand and actual configuration of testing stand last year. This stand was lent by Research Institute of Railway Rolling Stock to Transport Faculty Jan Perner, University of Pardubice. Department of Electrical Engineering, Drive Section has been dealing with research work in field of drive control since 2004. This control will be used at traction drive with traction synchronous motor with permanent magnets (PMSM) for application of rail transport and city local transport in particular. It is also used by Department of Transport Means to research of mechanical properties of contact between wheel and rail. At present these researches are proceeding concurrently.
The main goal is a research in field of control of traction PMSM. Advantages of PMSM are known well. The torque from viewpoint of dimension and weigh of drive is the greatest advantage. This characteristic makes possible realization so-called direct drive (i.e. drive of axle or wheels without use of any gearbox) from viewpoint of vehicle construction. Direct drives with other motors (e.g. asynchronous motors) are not possible to place in vehicle because they have too big dimensions. Applications of simple direct drive of wheel simplify the whole construction of low-floor vehicle from mechanical point of view. This simplification of construction leads to time and financial savings from viewpoint of maintenance and other operating costs. |
eng |
dc.format |
s. 5-11 |
cze |
dc.format |
p. 5-11 |
eng |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.relation.ispartof |
Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 13 (2007) |
eng |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
synchronní motory |
cze |
dc.subject |
permanentní magnety |
cze |
dc.subject |
trakční pohony |
cze |
dc.subject |
testovací standy |
cze |
dc.title |
Research on testing stand with synchronous motor with permanent magnets |
eng |
dc.title.alternative |
Výzkum na testovacím stendu se synchronním motorem s permanentními magnety |
cze |
dc.type |
Article |
eng |
dc.description.abstract-translated |
Článek popisuje výzkum na testovacím pracovišti se synchroním motorem s pernamentními magnety (SMPM) v průběhu posledního roku. Hlavní cílem Oddělení pohonů, Katedry elektroetechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě je výzkum řízení trakčního pohonu. K tomuto účelu se využívá testovací stand s SMPM. V článku je uvedneno aktuální uspořádání, konstrukce a složení testovacího standu se snímači včetně vyvíjeného měniče pro řízení pohonu. Výhody zvoleného pohonu jako menší objem, hmotnost a moment setrvačnosti, velká momentová přetižitelnost, vyšší účinnost, možnost přímého pohonu vedou k hlavnímu důvodu nasazení u trakčních pohonů. |
cze |
dc.identifier.signature |
47578-13 |
|
dc.peerreviewed |
yes |
eng |
dc.publicationstatus |
published |
eng |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|