Abstrakt:
Bakalářská práce se zabývá marketingovým výzkumem kvality služeb pojišťoven Allianz, Česká pojišťovna, ČSOBP, Generali, Kooperativa a UNIQA v Hradci Králové. V teoretické části se zaměřuje především na prezentaci teoretických poznatků v souvislosti s marketingovým výzkumem a vymezením základních pojmů, získaných z odborné literatury. Praktická část odráží získané teoretické poznatky implementované v praxi a zabývá se analýzou pojišťoven, dále popisuje analýzu zkoumané problematiky a porovnává kvalitu služeb výše uvedených pojišťoven. Závěrečná část je určena k vyhodnocení výsledků marketingového výzkumu, jejich interpretaci a také k formulaci návrhu opatření plynoucích z výzkumu. Příloha této práce obsahuje seznam zjišťovacích otázek a jejich škálové hodnocení použité v prováděné metodě mystery shopping, dále pak statistické údaje o vývoji pojistného trhu za rok 2008.