dc.contributor.advisor |
Brebera, Pavel |
cze |
dc.contributor.author |
Pavlíčková, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2009-06-22T14:19:15Z |
|
dc.date.available |
2009-06-22T14:19:15Z |
|
dc.date.issued |
2009 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/33189 |
|
dc.description.abstract |
The main aim of this thesis is to pinpoint that the Dalton Plan ideas and materials offer a great opportunity for introducing the within School Educational Programme of such schools in the Czech Republic which appreciate its ideas but might not be courageous enough to implement them into their language teaching. The theoretical part characterises the Dalton plan main principles and devotes space to own material development in English Language Teaching (ELT). It also suggests how teachers can use various effective teaching strategies for developing mainly reading skills, eventually writing skills and teaching vocabulary. The outcome of the theoretical part proposes a list of criteria for evaluation of the self-developed material. |
eng |
dc.format |
114 s. |
cze |
dc.format.extent |
5678280 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.title |
Developing Dalton Material for ELT |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Píšová, Michaela |
cze |
dc.date.accepted |
2009 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Hlavním cílem této práce je poukázat na podstatu Daltonského plánu a Daltonských materiálů, které poskytují významnou příležitost k jejich zavedení v rámci školních vzdělávacích programů takových škol v České republice, které oceňují myšlenky Daltonského plánu, avšak nejsou dost odvážné k jeho realizaci ve vyučování jazyka. Teoretická část charakterizuje Daltonský plán a jeho hlavní principy. Nabízí postup, jakým lze vyrobit vlastní materiály pro vyučování anglického jazyka. Zároveň navrhuje, jak mohou učitelé použít různé účinné vyučovací strategie k rozvoji zejména čtecích dovedností, případně psaného projevu a učení slovní zásoby. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D19777 |
cze |
dc.identifier.signature |
D19777 |
|
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |