Zdrojový dokument:Scientific papers of the University of Pardubice. Series B, The Jan Perner Transport Faculty. 5 (1999)
ISSN:1211-6610
Abstrakt:
V příspěvku je popisována harmonizace letecké dopravy a železniční osobní dopravy. V Evropě a ve světě existuje mnoho příkladů napojení letiště na železniční síť. Toto řešení má dvě podstatné výhody, a to zaprvé snadné a rychlé spojení letiště s centrem města a za druhé variabilitu a tím i určitou konkurenci v dokončení přepravy (do 350 km) letadlem nebo rychlovlakem. Někteří železniční dopravci přebírají od leteckých společností péči o cestovní zavazadla v zájmu zvýšení pohodlí cestujícího. Nepropracovanější projekt byl realizován v Německu. Letiště Frankfurt a/M. AG, Lufthansa, Deutsche Bahn otevřeli nový multimodální terminál AIRail v prostoru frankfurtského letiště. Některé kroky v tonto směru jsou podnikány i v České republice. Pro spojení letiště Ruzyně s centrem Prahy se uvažuje zbudování kvalitního a rychlého spojení s částečným využitím stávající železniční dopravní sítě.