Studijní obor:Dopravní prostředky-Silniční vozidla
Abstrakt:
Tématem této práce je zjištění a vyčíslení klíčových faktorů na prohnutí laserem svařovaného railu. Jak vyplývá z názvu práce, je zaměřena na technologii zpracování a nauku o materiálu. V prvních dvou částech jsou specifikovány úkoly této práce a nutná teorie, která slouží k pochopení problematiky procesu laserového svařování, materiálového inženýrství a v neposlední řadě o principu činnosti vysokotlakého vstřikovacího systému Common-Rail. Třetí část popisuje problematiku prohýbání laserem svařovaného railu z teoretického a matematického hlediska. Na základě měření je vyčíslena skutečná hodnota prohnutí a stanovení několika hypotéz možného řešení tohoto problému. Čtvrtá kapitola zkoumá problematiku prohýbání z hlediska strukturálních změn v materiálu. Dále zpřesňuje závěry z předchozích kapitol a doplňuje materiálové rozbory o měření mikrotvrdosti a snímky z elektronového mikroskopu. Je zaměřena na praktické testování a ověřování teorií stanovených v předchozích částech práce. Byly provedeny testy, které měly za cíl odstranit prohnutí způsobené předchozím zpracování. Pátá kapitola zkoumá problematiku prohýbání za pomocí výpočetní techniky a speciálních modelovacích a výpočetních softwarů. Výhodou je snadná změna parametrů a široká škála možných výsledků. V poslední části jsou řešeny návrhy nápravných opatření a možnosti změn ve výrobním procesu s cílem minimalizace prohýbaní svařovaného railu.