Abstrakt:
Bakalářská práce má za úkol čtenáře seznámit s pojmem elektronické bankovnictví a jeho příbuznými formami, s jeho počátky a postupným vývojem v čase až do současnosti, přičemž pokračuje i nastíněním vývoje do budoucnosti. Neodmyslitelnou součástí práce je vysvětlit jednotlivé formy e-bankovnictví, jejich podstatu, způsob ovládání a zabezpečení, provést výčet služeb, které v sobě skrývají a nákladů, které s jejich zřízením a používáním souvisí. Dalším důležitým bodem je představit nástroje podpory prodeje, které banky používají pro získávání nových zákazníků a rovněž udržení těch stávajících. Práce poukazuje rovněž tedy na to, jak je důležitá dobrá image banky, kvalita nabízených služeb, ochota personálu vůči zákazníkům a především důvěra klientů v banku. Nedílnou součástí práce je rovněž představení dvou silných bankovních domů na českém trhu, České spořitelny a.s. a Komerční banky a.s., a respektive jejich profilu a produktů přímého bankovnictví, které mají ve své nabídce. V závěru práce jsou shrnuty pozitiva a negativa, která s sebou jednotlivé formy e-bankovnictví přinášejí, a sice jak z pohledu klienta, tak z pohledu banky.