Tato diplomová práce pojednává o systémech pro podporu vyhledávání zahraničních obchodních partnerů, což je specifický druh systémů pro podporu rozhodování. Cílem této práce je uvést všechna teoretická východiska spojená s tímto tématem, vyhledat a popsat stávající systémy, které může využít kterýkoli subjekt v České republice a navrhnout ideový návrh systému pro podporu vyhledávání zahraničních obchodních partnerů. Pro teoretická východiska se tato práce opírá o poznatky z oblasti marketingu na zahraničních trzích, systémů pro podporu rozhodování a rozhodování obecně a v neposlední řadě používá při návrhu vlastního systému i teoretická východiska z oblasti data miningu. Popis stávajících systému je učiněn dle vhodných kritérií, které odpovídají požadavkům na tyto systémy. Při ideovém návrhu vlastního systému je využito softwaru Clementine 10.1 od firmy SPSS a softwaru Criterium Decision Plus od firmy First Harvest Inc. Systém je navržen pro konkrétní potřeby uživatele, ale i pro obecné použití pro jakéhokoli uživatele. V závěru práce je i návrh na zlepšení daného systému.