Práce je věnována průzkumu efektivity učebního programu Aplikovaná ekonomie Nadace Baťa Junior Achievement. Cílem práce bylo provést průzkum hodnocení obsahu, výukových metod, aplikovatelnosti a přínosu programu Aplikovaná ekonomie z pohledu učitelů a studentů na vybraných středních školách v Čechách a na Moravě a navrhnout úpravy programu k zlepšení jeho účinnosti v České republice. V úvodní části je uvedeno několik základních informací o činnosti neziskových organizací u nás i ve světě. Další poznatky se zde týkají již samotné nadace Junior Achievement, kterou u nás zastupuje firma Baťa. Teoretická část je věnována úloze marketingu v řízení neziskových organizací, pak je zaměřena na problém získávání informací vhodných pro řízení prostřednictvím marketingového výzkumu. V praktické části je popsána činnost Nadace Baťa Junior Achievement zejména výukový program. Dále je zde rozpracována příprava celého výzkumu a zpracování výsledků šetření.